Betöltés folyamatban
Regisztráció Elfelejtett jelszó
Kategóriák

Top 10 játékos
Heti Havi Féléves Összes

Heti játékszám alapján
1.monyo56325
2.kolovics263
3.tzk1995212
4.Mick66197
5.viola48195
6.nokedli183
7.Mária45164
8.barcsaimrene139
9.SzJucus101
10.Lala620295

Heti pontszám alapján
1.Mária454,100
2.kolovics2,603
3.tzk19952,081
4.Jutka682,064
5.rabneszter1,874
6.salle1,860
7.szcs751,829
8.Lala62021,595
9.jucesz21,530
10.Kapitány1,388
Online látogatók
Jelenleg 29 látogató böngészi az oldalt. Ebből 0 be van jelentkezve.

Ismertető

A puzzle története


A kirakó nem egy modern játék. Feltalálóként az angol John Spilsbury térképkészítőt és rézmetszőt jegyzik, aki 1763-ban egy Nagy-Britannia-térképet ragasztott egy falapra, majd szétfűrészelte a grófságok határai mentén. A játékos célja az volt, hogy a térképet újra összeillessze. Ezt a kirakót, mint segédanyagot a földrajz tanulásához árusította. A darabok még nem rendelkeztek fogakkal, mint a mai játék. A ma ismert kirakó először a 19. század második felében jelent meg.

Az oldal használata

Az oldal tulajdonosa (egyben fejlesztője és üzemeltetője) bárki számára díjmentesen lehetővé teszi, hogy a feltöltött képekből létrehozott puzzle játékot használja, illetve regisztrált felhasználóként nyilvános üzeneteket írjon.
A tulajdonos által megbízott felhasználó (jelenleg Fekete Márta, nick neve ffmarti) moderátorként segíti a munkáját:

  1. A felhasználók igényeit, észrevételeit továbbítja.
  2. A regisztrált felhasználók által nyilvános használatra feltöltött képek tulajdonos által megadott szempontok alapján történő elbírálása után elérhetővé teszi azokat. (Az adott napon történt feltöltéseket általában a késő esti órákban teszi elérhetővé.)
  3. Az üzenő falra írt sértő, durva, megbotránkoztató üzeneteket törölheti.

A regisztrált felhasználók:

  1. A kiválasztott játék alapján táblázatokban folyamatosan aktualizált helyezéseket érnek el.
  2. Az interneten nyilvánosan megtalálható képeket a feltöltési szabályok szerint tölthetik fel a többi felhasználó számára is elérhető kategorizált képtárba, amelyek elbírálás után lesznek elérhetőek.
  3. „Saját Puzzle” könyvtárba tölthetnek fel kipróbálásra képeket, kizárólag saját használatra akár saját fotókat is.
  4. Az üzenő falra nyilvános üzeneteket írhatnak.

Az oldalra rendszeresen bejelentkező, az üzenő falon kapcsolatot tartó, folyamatosan bővülő közösség alakult. A közösség tagjai önkéntesen és számukra kikapcsolódást jelentő tevékenységgel teszik minden felhasználó számára élvezetesebbé a játékot. A közösség tagjai elvárják az új és a régi felhasználóktól is, hogy az interneten elfogadott szabályok betartásán túl szabályos játékkal, kulturált, reklám- és politikamentes üzenetekkel tegyék színvonalassá az oldalt. Az új felhasználókat a régebbiek segítik az eligazodásban, akik aztán tovább adhatják ismereteiket az újabbaknak.

A játék

A játékhoz nem kötelező regisztrálni. Regisztrálni csak akkor kell, ha valaki szeretne hozzászólni az üzenőfalon, vagy ha szeretné, hogy bekerüljön a neve a rekordtartók közé, illetve a játékszám, elért pontszám alapján bekerüljön a helyezési táblázatokba, továbbá képeket tölthessen fel.
A képek feltöltéskor előre kialakított kategóriákba kerülnek. A négyzet alakú képek 49, 100, 144 és 196-os, a téglalap alakúak 48, 108, 143 és 192-es darabolásban találhatók meg. Egy-egy kép kirakásáért a kirakás sebességétől függetlenül az alábbi pontszámok járnak:

Darab Pontszám
Négyzet alakú Téglalap alakú  
196 192 51
144 143 31
100 108 14
49 48 4

Régi játék” üzemmódban csak a négyzet alakú képeket lehet kirakni, az „Új játék” üzemmódban a téglalap alakú képek is kirakhatók, ehhez az üzemmódhoz azonban gyorsabb gépet ajánlott használni. A téglalap alakú képek művészi értéke magasabb, mert feltöltéskor nem kell négyzet alakúra csonkítani az eredeti kép tartalmát. „Új játék” üzemmódban a fentiektől eltérő „Egyedi” felbontás is választható a felajánlott darabszámokból, azonban sem játékszámban, sem pontszámban nem kerülnek beszámításra.
Minden kép mindegyik alapfelbontásához bejegyzésre kerül annak a játékosnak a neve, aki legrövidebb idő alatt rakta ki a képet. Ha még nem rakták ki a képet, vagy nem regisztrált játékos érte el a rekordidőt, a „Legjobb idő” 00:00 (-) formában van kitöltve.
Minden regisztrált játékos lekérheti a játékkal kapcsolatos tevékenységének összesítését a „Statisztikám” menüből, továbbá a többi regisztrált játékoshoz viszonyított eredményeit a „Statisztika” menüből. Két kiemelt táblázat található a bal oldalon, amelyben az első 10 helyezett játékos eredmény látható. A táblázatok alján a „Mutasd a helyezésem” szövegre kattintva a pillanatnyilag aktuális saját helyezés lekérhető.
A játék logikájából következik, hogy a kirakott képekért járó jóváírt pontszámok mindig megmaradnak, de a hozzá tartozó helyezések a „Játékszám alapján” illetve a „Pontok alapján” táblázatban változhatnak.
A rekordtartók alapfelbontásonkénti táblázataiban óránkénti frissítéssel automatikusan megszámlálásra kerülnek azok a képek, amelyek kirakásakor a regisztrált játékosok rekordidőt értek el.
A játékosok által elért darabszámok két dolog miatt változhatnak:

  1. Csökken a darabszám akkor, ha másik regisztrált játékos rövidebb idő alatt rakta ki a képet.
  2. Ha egy kirakott képet bármely okból törölni kell a rendszerből (pl. kiderül, hogy egy kép egynél többször is szerepel, ilyenkor a általában legrégebben feltöltött kép marad meg)

Játék közben „Mentés” kérhető későbbi folytatáshoz, minden alapfelbontáshoz egy-egy kép tárolható el. Az elmentett képek max. 10 napig érhetők el, de rendszerkarbantartás esetén ezek bármikor elveszhetnek.
A képek kirakása közben történő „Megállítás” átmeneti felfüggesztést jelent, az időmérés szünetel, de mentés nem történik.
Későbbi kirakás céljából a képek a játékoldal „Kedvenceim” mappájába tárolhatók.
A játék használatára vonatkozó segítség általában az éppen használt menüponton belül is található.

Élvezetes játékot, jó szórakozást kíván az üzemeltető és segítői.



Véletlen játékok

Copyright © http://puzzle-net.hu